Методична рада школи
Голова МР: Надточій Т.В.
Члени МР: Іванченко Г.М., Мірошниченко Я.Г., Скакун І.П., Буренко О.О., Потапова Н.Г.
Напрямки роботи методичної ради:
- діагностичний — проведення діагностики з питань розвитку педмайстерності вчителів школи;
- консультативно-методичний — надання консультативної та методичної допомоги учасникам навчально-виховного процесу;
- інформаційний створення банку даних про вчителів, які здійснюють інноваційну діяльність;
- координаційний — координація діяльності методичних підрозділів з питань впровадження ідей креативної педагогіки, вироблення рекомендацій;
- прогностичний — визначення основних тенденцій розвитку інноваційних процесів вивчення і впровадження перспективного педагогічного досвіду;
- профілактичний — попередження негативних тенденцій у розвитку педагогічного процесу;
- просвітницький — підвищення культури проведення інновацінної діяльності,
впровадження перспективного педагогічного досвіду.
Форми науково-методичної роботи:
Традиційними в школі є педради, інструктивно-методичні наради, методичні об’єднання, семінари-практикуми, методичні виставки, випуски методичних бюлетенів, розробка методичних рекомендацій, наради при директорові.
У системі методичної роботи враховано індивідуальні, групові та колективні. Індивідуальні форми роботи: стажування, самоосвіта вчителів; конкурс «Учитель року»; конкурс «Класний керівник року»; атестація; індивідуальні консультації; наставництво; фестиваль методичних ідей.
Групові форми роботи: робота науково-методичної ради, методичних об’єднань, творчої групи; семінари; практикуми; школи професійної майстерності, школи вдосконалення професійної компетентності, школи молодого вчителя, тренінгів, групові консультації, майстер-клас тощо.
Колективні форми роботи (традиційні): педагогічна рада; психолого-педагогічні семінари; методичні виставки; інструктивно-методичні наради; предметні декади; наради при директорові.
Колективні форми роботи (нетрадиційні): науково-практичні конференції! творчі звіти вчителів-предметників; декада педагогічної майстерності; участь у виставці педагогічних технологій; педагогічні читання; презентація педагогічних новинок; психолого-педагогічні тренінги; педагогічні зустрічі; тиждень молодого вчителя тощо.
Педрада: " Соціальний розвиток і соціалізація школярів на різних вікових етапах. Робота педагогів із різними категоріями учнів." |
Форма проведення: консиліум. Мета: вироблення нових підходів до виховання і навчання в умовах гуманізації і соціалізації. Способи впливу вчителів і учнів на процес соціалізації. Були обговорені наступні питання:
Рішення педради:
4.1. Провести діагностичні дослідження із вивчення освітніх та соціальних проблем учнів та їх батьків з метою розвитку творчої соціально – орієнтованої особистості до 22.01.2017. 4.2. Проводити індивідуальні консультації для учнів і батьків із проблемних питань сучасної соціалізації (постійно).
6.1. Постійно здійснювати системний соціально – педагогічний супровід класу. 6.2. Провести виховні години «Культура спілкування – основна вимога людства". |
"Розвиток мотивації у учнів як засіб підвищення ефективності навчально-виховного процесу"
Мета: проаналізувати роль професіоналізму вчителя в налаштуванні учнів на мотивоване усвідомлене навчання, розвитку особистості та творчого потенціалу школяра.
Заходи з підготовки до проведення педагогічної ради – ділової гри:
- відвідування уроків з метою визначення рівня контрольно-оціночної діяльності вчителя (адміністрація.
- проведення відкритих уроків учителями початкової школи, середньої, старшої (за окремим графіком).
- робота над теоретичним матеріалом з метою самопідготовки (вчителі-предметники)
ПЕРЕЛІК
питань, які потребують вивчення і висвітлення у виступах на педраді
- Способи формування в учнів позитивного ставлення до навчання.
- Способи формування почуття обов’язку і відповідальності у школярів.
- Пояснення учням значущості навчання у суспільному та в особистісному планах.
- Створення на уроках ситуацій захопленості теоретичним матеріалом.
- Способи формування в учнів позитивного ставлення до фізичного розвитку.
- Роль емоційних методів мотивації навчання.
- Мотиваційний аспект обдарованого учня.
- Роль професіоналізму вчителя у формуванні мотивації навчальної діяльності школяра та його особистості.
- Психологічні проблеми мотивації навчальної діяльності.
СХЕМА
самоаналізу власного творчого потенціалу на уроці
- Які способи формування в учнів позитивного ставлення до навчання використовуєте в загалі?
- Які форми, методи і засоби розвитку творчих можливостей учнів використали на уроці сьогодні?
- Чи склалась у вас власна система методів? Яким методам ви надавали перевагу і чому?
- Як ви здійснювали управління навчально-творчою діяльністю учнів?
- Назвіть найвдаліші форми організації співтворчості на уроці.
- Чи вдалося вам викликати у дітей стан інтелектуального напруження? Яким чином?
- Що ви враховуєте, обираючи методи навчання?
- Чи реалізовували практично проблемне питання школи на уроці?
- Охарактеризуйте свою власну творчу лабораторію з теми уроку.
- Які наукові розробки, передовий педагогічний досвід ви застосували під час підготовки до уроку?
- На якому етапі уроку вам вдалося скористатися своєю педагогічною інтуїцією та гнучкістю?
- Чи скористалися ви правом особисто усвідомленої свободи організації педагогічної діяльності?
- Чи правильно ви спрогнозували кінцевий результат уроку?
- На якому етапі уроку, на вашу думку, ви могли б більше розкрити свою педагогічну творчість?
ПРОЕКТ
рішення педради з теми «Розвиток мотивації у учнів як засіб підвищення ефективності навчально-виховного процесу»
З метою формування в учнів стійкої позитивної мотивації навчальної діяльності необхідно:
- Адміністрації школи під час відвідування уроків та позакласних заходів постійно звертати увагу на стан формування позитивних мотивів навчальної діяльності учнів.
2. Керівникам шкільних методичних об’єднань:
2.1. До 25.05.17р. провести засідання методичних об’єднань щодо впровадження в практику роботи методів мотивації навчальної діяльності школярів.
2.2.Постійно на засіданнях шкільних методичних об’єднань обговорювати методику викладання навчальних предметів та впровадження новітніх освітніх технологій у навчально-виховний процес.
2.3. До 25.05.17р. прозвітувати про роботу шкільних методичних об’єднань та внести пропозиції щодо планування методичної роботи на наступний навчальний рік.
3. Учителям-предметникам:
3.1. Врахувати рекомендації щодо впровадження емоційних, пізнавальних, вольових та соціальних методів мотивації під час проведення навчальних занять.
3.2. Систематично взаємовідвідувати уроки колег з метою обміну досвідом з питання виховання в учнів уміння і бажання вчитися.
3.3. На засіданнях шкільних методичних об’єднань щорічно звітувати про роботу щодо впровадження теми самоосвіти у навчально-виховний процес.
4. Психологу школи до 25.05.17р. на основі матеріалів педради розробити заходи та рекомендації щодо формування мотивації навчальної діяльності школярів за сучасних умов.